Ankara Ticaret Merkezi Plazası B Blok No:17 Kızılırmak Mah., 1450 Sok. Çukurambar/ Çankaya/ Ankara

YUMURTA TOPLAMA (OPU)

Yumurtalıkların iğnelerle uyarılması sonrası oluşan ve içinde yumurta bulunan foliküller belli bir büyüklüğe geldiğinde, olgunlaştırma iğnesi vurulur ve iğneden 36 saat sonra OPU işlemi yapılır. Bu işlem için hastamızı işlem saatinden 2 saat önce merkezimize çağırıp eşinden sperm örneği alıyoruz ve OPU önceki ön hazırlık ve bilgilendirmelerimizi yapıyoruz.

OPU işlemini steril şartlarda ameliyathanede hafif bir anestezi altında ve vaginal ultrason eşliğinde yapıyoruz. Ultrason kılavuzluğunda bir özel iğne sistemi ile yumurtalıklara ulaşıp, tüm folikülleri tek tek boşaltarak içlerinde yumurta arıyoruz. Laboratuarda mikroskop altında yapılan yumurta arama işleminde yumurta elde edilememişse, folikülün içini özel sıvılarla yıkayarak işlemi tekrarlıyoruz. Bu şekilde her iki yumurtalıkta oluşmuş tüm foliküller aspire ediliyor ve tüm yumurtalar laboratura iletilmiş oluyor. OPU işlemi folikül sayısına bağlı olarak 5-20 dakika arasında sürer. İşlem sonrası 1 saat dinlenmeden sonra hastamızı tedavilerinide anlatmış olarak eve gönderiyoruz.

OPU işleminin iç organ(barsak) ve damar yaralanmaları gibi komplikasyonu olabilsede bu ihtimal özellikle dikkatli ve tecrübeli ellerde çok çok azdır. En çok vajen duvarında iğne giriş yerinden kanama olabilir ve bu basit yöntemlerle durdurulur. İnfeksiyon ise hiç karşılaşmadığımız olası komplikasyonlardandır. Kanama komplikasyonu olmaması için işlem öncesi hastamızın aspirin ve benzeri ağrı kesici ilaçları kullanmaması gerekmektedir.

OPU işlemi sonrası tedaviniz anlatılıp taburcu edildiğinizde o günü ev istirahati ile geçirmenizi tavsiye ederiz. Hafif ağrı olursa parol gibi bir ağrı kesici alabilirsiniz. Şiddetli ağrı, lekelenmeden daha fazla kanama olursa merkezimize haber vermelisiniz.